Terug

Something in the air...

INTIRIO 2016 & FUTURE SHOPPING

zaterdag 13 februari 2016 - 09:52

Voelt u het ook? Er hangt verandering in de lucht

We razen op een allesomvattende technologisering af, maar zien tegelijk ook een omgekeerde beweging. Het ambacht keert terug. Het nestelt zich in onze woonst als een nieuwe bron van luxe. Beide werelden zijn ogenschijnlijk elkaars tegenpool, maar ze vullen elkaar aan wat de beleving betreft. En laat beleving nu net zijn waar we vandaag naar op zoek gaan. Op ‘Intirio’ konden we van beide werelden kunnen genieten, want beiden komen aan bod in de 5 belevingspleinen die over de beursvloer worden verspreid. Geen trendsluis dus in januari 2016, maar een beleving op maat van elke productgroep: A Touch of Craft, Origins, Dreams Work, Hack the Table & Systematic.

“E-commerce in de woonsector. Een scenario met toekomst"

In deze 30 min durende voordracht gaan we in op de uitdagingen van e-commerce in de woonsector. Niek De Prest, trendwatcher en business coach, vertaalt de Future of Shopping naar inzetbare strategieën voor de woon- en decoratiesector. Een lezing boordevol inspiratie en GOESTING! Wij gingen voor u mee de sfeer en trends snuiven van het moment, vooral in schilderland. Geniet mee van onze kleine foto-reportage en ervaringen. Daarnaast pikten we er ook de boeiende voordracht ‘The furture of Shopping’ mee voor e-commerce in de woonsector. Geen halve werken… als marketeer.

Interieur 2016 & Future shopping

Qua trends ziet Niek De Prest in het interieur vooral: goudgeel, blauw en meerbepaald het ultramarijn, ook poederroze, romerig wit (mascarpone-wit), geometrische vormen. Ook de ‘art déco’-stijl is helemaal terug, in dessins, tegelijk met de strakke ‘zwart/wit’-stijl (kubusachtige ruimten met zwarte accenten). Kortom voor elk wat wils. Daarnaast zien we ook het gebruik van natuurlijke duurzame materialen die inherent zijn aan de producten vandaag zoals linnen. Bovendien moet het voor de klant ook leuk gebracht worden. Fun & entertainment of het speels individualiseren wordt steeds belangrijker voor ondernemers om verder het verschil te maken in onze digitale revolutie. Het off-line- en on-line gegeven bij de ondernemingen die vandaag nog te vaak 2 aparte werelden zijn moeten nog meer in-line worden met elkaar waarbij 'customer experience' allesbepalend wordt...

 

http://www.intirio.be/nl/pers/nieuws/ultramarin-en-turquoise-mogen-in-geen-enkele-collectie-ontbreken/17-12-2015/132

 

Foto: Behang ARTE/HOOKEDONWALLS - Monsoon Sabal

Tropische regenwouden hebben altijd al tot onze verbeelding gesproken. Misschien omdat ze zo zeldzaam zijn. Of gewoon omdat we het exotische zo fascinerend vinden. We zijn ontzettend geboeid door de ongelooflijke biodiversiteit die je er aantreft, maar ook door de overweldigende plantengroei. En laat dat nu net de grote bron van inspiratie zijn geweest bij deze collectie.

 

Ook het gebruik van videobeelden hierbij zal alleen nog meer aan belang winnen. Ze toonden ons ondermeer voorbeelden van een garagehouder die voortaan 's nachts ook auto's herstelt terwijl de klant slaapt, een app die alle raamdecoratie bij u thuis zelf opmeet en u meteen beelden toont van het eindresultaat, een video van 'mijn behangpapier', een schilder -een hot-issue op Youtube, die hoge kammen scheert momenteel door zijn eigen werken en fratsen te filmen en te delen... Welnu het zijn vooral die fratsen waar het jonge publiek dol op is. Kortom stof tot nadenken wil je mee zijn in de verdere opmars van het internet. Voor de liefhebbers publiceren we -in primeur- onze grootste schilderfrats als toetje in dit blogbericht.

It's not just colour....

Het filmpje die ons er mee toe aangezet heeft een eigen blog te starten is onder meer dit hieronder, waar wij letterlijk kippevel van krijgen. It's not just colour.... maar zoveel meer dan dit. ook dit kunnen we nu delen op dit platform. TIP: Vergeet vooral de muziek niet aan te zetten want die brengt nog een extra dimensie en u helemaal in vervoering....

 

 

Dé 'Boss-kleur-app' en nieuwe digitale kleurmeter...

Ook in de schilderswereld zien wij steeds meer technologische snufjes & tools: Zo is er ondermeer: ‘Smart Wall Paint’ om van uw oppervlaktes meteen ook ‘whiteboards’ te maken -bij particulieren, kantoren en onderwijs-, magneetpleister, de nieuwste digitale kleurmeter en Kleur-app van Boss Paints,…Wij proberen hier ook op in te haken en gebruiken deze tools ook sinds kort in onze kleuradvies-service om onze klanten meteen visueel een idee te geven van het gewenste eindresultaat. Met succes… want bij ons piloot-project vorige winter was dit meteen al een schot in de roos.
 

 

Recent gebruikten we de kleur-app van Boss Paints voor het eerst in een Tielts kantoorgebouw waar alle medewerkers een accentkleur in hun bureel mochten kiezen. Sommigen van hen delen een bureel maar hun collega’s waren niet allemaal ‘binnenshuis’ tijdens onze kleuradvies-afspraak. Met behulp van de kleur-app-foto’s én echte A4-kleurstalen konden zij samen overleggen, zelfs van op afstand (ook vanuit het buitenland!) en uiteindelijk hún keuze maken. Als dat niet mooi is, uw klanten verder kunnen helpen én betrekken in hun keuzeproces, zelfs van op afstand. Dit maakt ons BLIJ: de klant kan een bewuste kleurkeuze maken en voelt zich goed straks in zijn opgefriste werkplek. Het verraste ons immers ook dat deze tool meteen ook buiten de landsgrenzen ‘zijn ding’ kan doen…

Toegegeven de kleur-app staat nog niet 100% op punt maar helpt ons toch al heel wat vooruit. De kinderziektes hebben we als testpanellid uiteraard -plichtsbewust- ook meegedeeld om verder bij te werken omdat we ook sterk geloven in deze tool. Het helpt de klant zijn interieur-opfrisbeurt proeven en tastbaarder maken, iets wat we enkel kunnen mee toejuichen. Het gebruik van technologie-snufjes zal alleen maar toenemen in de toekomst.

 

 

TOETJE: Benieuwd naar onze grootste schilderfrats? Sssssst.....

Gelukkig dateert die al van jaren terug... En eerlijk? Nooit gedacht dit ooit nog virtueel de wereld in te sturen maar mede gevoed door de trends hierboven en de opkomende DIY-markt, durven we dit toch met jullie te delen. Het maakt het ook tegelijk zo écht. Immers iedereen moet zijn stiel leren, of je nu bakker bent, schooljuf, dokter of advocaat. Iedereen maakt fouten in de praktijk, de beste leerschool ooit.

Hier komt ie... hebben wij nu dik spijt dat wij geen beelden hebben van toen uit de behangmodule in de schilderschool geweest...

"Sofie leert behangen..."

Dacht van er eens snel in te vliegen want wou ook van deze laatste module nog zoveel als mogelijk meepikken vóór ik mijn zes-weken-durende opleiding 'decoratieve technieken' bij Boss paints kon starten. Wel bij die eerste behangoefening heb ik geleerd voor jaren ver. Ik kreeg een roze behangpapierke met bloemenmotief -hortensia's meerbepaald- (als hovenierdochter heb ik daar toch ook een zwak voor). Ik vergeet het nooit meer...en dacht... komaan, we moeten dat hier verstandig aan boord leggen: na opmeting, sneed ik alle papierbanen keurig op voorhand om 'tempo te kunnen maken' bij plaatsing... maar wat kwam ik van een kale reis terug...

Had één inschattingsfoutje gemaakt qua rapport... Daar zat ik dan met bloedrode kaken en durfde het Donald, mijn beste schilderinstructeur ooit, hoegenaamd niet te gaan zeggen. Veel te beschaamd en ontgoocheld in mezelf deed ik dan maar verder onder het motto: 'eigen schuld, dikke bult' & 'bezint, eer ge begint', je moet nu maar verder doen 'en op de blaren zitten'... met één troostende gedachte in het achterhoofd: dit ga je van zijn leven niet meer tegenkomen. Nieuw behang gaan vragen durfde én wou ik ook niet, me terdege bewust van het kostenplaatje ook meteen en dacht amai, liever hier dan omgekeerd. Als je dit zou tegen komen bij uw betalende klanten straks, dan heb je het pas écht schudden + héél wat retard op de koop toe om opnieuw uw behang te bestellen... om pas echt door de grond te zakken dan. Kortom 'al doende leert men', een oeroud spreekwoord... en nadien uiteindelijk héél dankbaar voor die frats van toen...

Hoe dit verder afliep, vertel ik je later bij gelegenheid... bij een lekkere kop koffie. En zo hebben we er allemaal, daar ben ik zeker van. Eigenlijk...hoe méér, hoe liever, niet?
 

--------------------------

Benieuwd naar meer? Of heeft u interesse wat dit voor u concreet kan betekenen? Contacteer ons en volg ons verder op deze blog.

Vond u dit een interessant bericht? Laat het ons weten. Steeds benieuwd naar uw ervaringen om te evalueren en bij te sturen.

Tot ziens!

 

P.S.: Bedankt tante Mariane voor onze fijne beursdag.